Gdyński startup technologiczny, ISS RFID, zakończył jeden z pierwszych etapów wdrożenia systemu radiowej identyfikacji ładunku w magazynach firmy Rossmann w Łodzi.

RFID to jeden z elementów składowych, wspierających automatyzację nowego magazynu, który ograniczył czasochłonność oraz zminimalizował błędy podczas załadunku. Wdrożenie trwało 12 miesięcy, i pozwoliło na usprawnienie zarządzania gospodarką środków transportowych.

Z rozwiązania, opartego na technologii RFID, która polega na radiowej identyfikacji towarów wyposażonych w znaczniki, skorzystała sieć drogeryjna Rossmann. Dzięki zdalnej identyfikacji przedmiotu oznaczonego tagiem RFID, który przesyła zwrotnie informacje o swoim statusie do czytnika, zautomatyzowano jeden z procesów w najnowszym magazynie centralnym w Łodzi.

Kompleksowy projekt, wdrożony w tak dużym obiekcie, sprawnie zrealizowany przez młodą polską firmę, to znaczące osiągnięcie. – Cieszę, że nasz zespół tak dobrze sobie z nim poradził. Wprowadzony system, oparty na technologii RFID, już dziś przekłada się na konkretne korzyści w firmie Rossmann. Konkurujemy z dużymi firmami, a wyróżnia nas to, że systemy tworzymy pod indywidualne potrzeby i integrujemy je z innymi, funkcjonującymi u klientów, czego przykładem jest, zakończony właśnie, projekt w firmie Rossmann. W każdej branży są zresztą obszary, gdzie RFID pozwala uzyskać oszczędności  – mówi Adam Silny, prezes firmy ISS RFID. Więcej o wdrożeniu będzie można dowiedzieć się 19 listopada w trakcie webinaru.

Złożony projekt - spójny system

Celem wprowadzania systemu RFID w magazynie wysyłkowym firmy Rossmann była optymalizacja procesu obsługi załadunku towarów, przy jego maksymalnej automatyzacji, wraz z kontrolą wysyłanych towarów. Sieć realizuje około 1000 wysyłek tygodniowo w trybie całodobowym. Prawdziwą rewolucją była więc automatyczna identyfikacja kilkudziesięciu tysięcy boksów z towarami przeznaczonymi do wysyłki, poprzez wyposażenie ich w trwale przymocowane tagi RFID. W każdym doku  zainstalowano czytnik oraz 4 anteny. Z kolei na zewnątrz zamontowano zintegrowane czytniki nad dokami i 15 kontrolujących ruch pojazdów na terenie zakładu, które monitorują wagi oraz wjazdy i wyjazdy.

Wdrożony system RFID wykrywa ruch kontenerów na dokach załadunkowych, rozróżniając kierunek ruchu w czasie rzeczywistym, nawet w momencie jednoczesnego ich przejazdu w przeciwnych kierunkach. Pozwala także kontrolować proces załadunku pojazdów, potwierdzać jego poprawność, tj. wysyłkę właściwego towaru do właściwego sklepu. Dzięki nowemu systemowi usprawniono pracę kierowców i pracowników magazynu.

Jakub Kownacki, dyrektor techniczny ISS RFID, zwraca uwagę na złożoność projektu, który wymagał współpracy 4 podwykonawców oraz integracji 4 systemów: systemu zarządzającego firmy Rossmann, sterującego automatyką, kontrolą dostępu oraz RFID. – Wyzwaniem było, mając na jednej ścianie tak dużą liczbę doków, tak ustawić instalację, aby przy pełnej pracy magazynu urządzenia nie zakłócały się, a zewnętrzne czytniki nie wpływały negatywnie na działanie instalacji wewnątrz. Skomplikowanym zadaniem była też właściwa weryfikacja i filtracja danych, by mieć pewność, że odpowiednie boksy trafiają na dobre doki, a następnie do pojazdów – podsumowuje.

Gdzie sprawdza się RFID

W logistyce i transporcie technologia RFID usprawnia zarządzanie zasobami magazynowymi, pozwala monitorować i kontrolować łańcuch dostaw, również w czasie rzeczywistym. Systemy RFID to także zwiększanie bezpieczeństwa pracowników, ponieważ możliwe jest bieżące lokalizowanie osób i pojazdów na terenie magazynu czy hali. Z kolei w handlu detalicznym usprawnia procesy inwentaryzacyjne, magazynowe, a także rozwiązania samoobsługowe typu „self checkout”.

Kontakt dla mediów:

Agnieszka Kuźma-Filipek, Lawenda Public Relations, tel. + 48 601 99 10 89, agnieszka@lawendapr.com

ISS RFID Sp. z o.o., ul. Druskiennicka 20 81-533 Gdynia, tel. +48 58 526 12 18

Więcej informacji o wdrożeniach RFID oraz firmie można znaleźć na stronie www.issrfid.com oraz w mediach społecznościowych LinkedIn https://www.linkedin.com/company/issrfid/ oraz YouTube https://link.do/Im8tO * * *

Intelligent Systems Solutions

ISS RFID to młoda polska firma działająca w obszarze inteligentnych systemów wykorzystujących technologie radiowe. W 2016 roku zespół wykonał i opatentował prototyp plomby RFID Tamper Evidence, innowację na skalę światową. Dwa lata później firma zdobyła tytuł Best Startup 2018 w programie akceleracyjnym Space3ac, który łączy potrzeby przemysłu z technologicznymi startupami. Firma posiada już na swoim koncie kilka wdrożeń.W ramach projektu akceleracyjnego Space³ac zespół ISS RFID zaprojektował rozwiązanie mające na celu weryfikację i kontrolę ruchu towaru w magazynie centralnym firmy X-kom, w którym zostały zastosowane systemy dualne, czyli połączenie systemów antykradzieżowych z RFID.

 

Z kolei dla skandynawskiej firmy kurierskiej PostNord, która borykała się z problemami skutecznego zabezpieczenia towaru przed kradzieżami w centrach logistycznych i na placach przeładunkowych, Firma ISS RFID dostarczyła plomby TrackLock 2.0. Pełnią one rolę elektronicznego inteligentnego zamka z wbudowanymi modułami GPS, GSM, RFID i BT. Wdrożona została też platforma online do śledzenia trasy transportu w czasie rzeczywistym. Rozwiązania pozwoliły zredukować liczbę kradzieży na placu kontenerowym i zoptymalizować procesy logistyczne.


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij