1 sierpnia 2019 roku marka Wiśniowski obchodziła 30-lecie istnienia. Z tej okazji zaproszono dziennikarzy do fabryki w Wielogłowach, by mogli przekonać się, czym Wiśniowski może poszczycić w całej Europie.

Wiśniowski jest innowatorem w branży z najnowocześniejszym parkiem maszynowym, w którym powstają bramy, okna, drzwi i ogrodzenia. Wieczorem w Hotelu Heron Live w Siennej odbyła się uroczysta gala z udziałem zaproszonych gości, na której twórca marki Andrzej Wiśniowski przybliżył plany inwestycyjne firmy na najbliższe lata.

27  ha powierzchni, Fabryka 4.0 i blisko 2 000 pracowników

31 lipca w fabryce w Wielogłowach odbyła się konferencja prasowa z udziałem mediów. Dziennikarze przeszli ponad 3 km, żeby zobaczyć serce firmy, czyli hale produkcyjne wyposażone w zaawansowane rozwiązania technologiczne, gdzie powstają produkty. W Wielogłowach budowana jest nie jedna, lecz trzy fabryki — bram, ogrodzeń i stolarki. Są to trzy główne obszary działalności. Podział jest potrzebny, aby optymalizować procesy i zapewnić sprawność działania. W ten sposób przestrzeń produkcyjna zwiększa się aż do 27 hektarów. Już w tej chwili zatrudnionych jest blisko 2 tys. pracowników, a będzie ich wkrótce o wiele więcej.

- 30 lat istnienia firmy może się wydawać komuś krótkim okresem, ale upływ czasu najlepiej widać w przypadku struktury zatrudnienia. W firmie pracują nie tylko dzieci, ale nawet wnuki pierwszych pracowników. Być może doczekamy się także praprawnuków -  mówi Krystyna Baran, Prezes Zarządu firmy Wiśniowski.

Pionier Przemysłu 4.0

Podczas konferencji prasowej dziennikarze mogli zapoznać się z tematem Przemysłu 4.0. Wiśniowski jest liderem we wdrażaniu tej technologii już od 2004 roku. Wtedy powstała pierwsza maszyna automatyczna, następnie zaś cała linia technologiczna. Później przyszedł czas na pierwszego robota oraz na pierwsze autonomiczne stanowisko.

- W 2004 roku udało nam się bez jakiejkolwiek pomocy z zewnątrz wypracować standard Przemysłu 4.0, obecnie czujemy się ekspertem w tej dziedzinie. Wzajemne wykorzystywanie automatyzacji, wymiany i przetwarzania danych oraz technik twórczych prowadzi markę WIŚNIOWSKI do stworzenia „inteligentnej fabryki”, w której systemy samodzielnie podejmują zdecentralizowane decyzje dotyczące produkcji i sterują jej procesami, a równocześnie komunikują się w czasie rzeczywistym z ludźmi i między sobą. Jest to swego rodzaju rewolucja – Tomasz Długopolski, dyrektor Rozwoju Technologicznego WIŚNIOWSKI. - Mimo automatyzacji to klient generuje dane handlowe i produkcyjne. Klient i jego potrzeby są dla nas najważniejsze, gdyż jesteśmy fabryką klientocentryczną i to nie zmieniło się od 30 lat – dodaje Tomasz Długopolski.

Uroczysta gala na 30-lecie istnienia

Wieczorem 31 lipca w Hotelu Heron Live w Siennej odbyła się uroczysta gala. Gospodarzem wieczoru był właściciel marki, Andrzej Wiśniowski. Gościom przybliżono historię marki, która zaczęła się w garażu i ewoluowała do nowoczesnej fabryki zajmującej 27 ha. Podczas wieczoru podkreślono istotne dla marki tematy, którymi są, oprócz klientocentryzmu, oczywiście wysoka jakość produktów i produkowanie na wymiar, by każdy mógł mieć bramę, ogrodzenie, okna czy drzwi idealnie dopasowane do jego potrzeb. Troszczymy się także o swój region – Sądecczyznę. Andrzej Wiśniowski powołał do tego celu Fundację HORYZONT 360, która dba o ożywienie turystyczno-gospodarcze. Marka ma na uwadze także kształcenie kadry pracowniczej i stworzyła szkołę PRAKTYK, gdzie kształci młodzież oraz umożliwia praktyki w renomowanych przedsiębiorstwach na terenie Nowego Sącza i okolic.

WIŚNIOWSKI otrzymał szereg gratulacji, w tym list od premiera Mateusza Morawieckiego:

– Firmie Wiśniowski dziękuje za istotny wkład w budowanie naszej narodowej marki za granicą. Państwa plany zawodowe, wchodzenie na nowe rynki, powiększanie przestrzeni produkcyjnej, zwiększanie zatrudnienia i odważne wprowadzanie nowych rozwiązań to ambitne zamierzenia. Wierzę, że dzięki zaangażowaniu, kreatywności i ogromnej pasji, które charakteryzują Państwa prace zrealizujecie te cele. Jestem przekonany, że dotychczasowe osiągnięcia będą dla Państwa inspiracją i motywacją do podejmowania kolejnych wyzwań – pisał premier Mateusz Morawiecki.

Podczas uroczystości gratulacje w imieniu samorządu regionalnego oraz Medal Polonia Minor przekazała radna Sejmiku Województwa Małopolskiego, Marta Mordarska.

30 lat inwestycji w rozwój

Trzy dekady istnienia firmy to czas intensywnego rozwoju. Andrzej Wiśniowski tworzył pierwsze projekty w garażu, a nowoczesna myśl techniczna dopiero kiełkowała.

- Dziś z dumą patrzymy na wszystko, co udało się nam osiągnąć przez 30 lat. To ponad milion sprzedanych bram, blisko 2500 punktów handlowych w całej Europie, 27 hektarów powierzchni produkcyjnej i aż 2000 ludzi stojących za marką WIŚNIOWSKI. Firma zawdzięcza swój rozwój właścicielowi, Andrzejowi Wiśniowskiemu, który przez te lata działał ewolucyjnie. Rozwój sprzedaży bram oparto na stabilnych podstawach i dywersyfikacji oferty. Większość środków generowanych sprzedażą jest inwestowana w rozwój firmy i tak będziemy działać w kolejnych latach – mówi Katarzyna Świderska, Dyrektor Marketingu firmy WIŚNIOWSKI.


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij